Állj le most a keresőoptimalizált tartalmak írásával!?

Állj le most a keresőoptimalizált tartalmak írásával

Igen tudom, hogy egy kicsit furcsán hangzik az, hogy állj le (átmenetileg) a további tartalmak, cikkek írásával az oldaladon…

De az igazság az, hogy nagyon sok esetben a weboldalon található tartalmakat, aloldalakat kellene megvizsgálni és továbbfejleszteni, mert a nagy része már készen van, csak hiányozhat pár egyszerűbb beállítás, amelyek után a rangsorolás még jobb lehet rövid időn belül. 

A SEO-ban is fontos a priorizálás, mert ha nincs egy külön csapatod a keresőoptimalizálásra, akkor nagyon sok feladat összegyűlik és sok időt el lehet pazarolni olyan beállításokra, amelyek nem is hoznak gyorsan eredményt…

Amikor elkezdek dolgozni egy webshopon és eléggé sok termékkategória oldal van, akkor ügyfelemmel kiválasztjuk a top 10-15-t első körben, hogy melyekre kellene fókuszálni, mely termékei pörögnek, hol van a legnagyobb profit… 

Persze ezután ezek közül is valószínűleg pár ki fog esni, mert mondjuk direkt organikus forgalom nem hozható a kategória oldalra, nincsenek keresett kulcsszavai, vagy olyan kulcsszavakra kellene optimalizálni, amelynél őrült a verseny a találati oldalakon és egyelőre nagyon későn fog megtérülni a helyezésjavulás…

De visszatérve adok pár olyan SEO tippet, amellyel a már meglévő blog cikkeidet, termékkategória oldalaidat vagy bármilyen olyan aloldaladat tudod fejleszteni, amely organikus forgalmat tud hozni, vannak keresési kifejezések, amelyekre még előrébb lehetne hozni a Google találati oldalain:

0. lépés:

Hogyan tudsz például ilyen aloldalakat megtalálni?

Keresd meg az úgynevezett ‘low-hanging-fruits' kulcsszavavakat!

Ezek olyan kulcsszavak/keresési kifejezések, amelyekre a Google 2-15. pozíciója között rangsorolsz már. Legtöbb esetben kevés erőfeszítés kell ahhoz, hogy még előrébb tudj rangsorolni…

Ezeknél olyan oldalakkal rangsorolsz, amelyekre valószínűleg már szöveges tartalmat nem kell írnod vagy minimális bővítés szükséges, persze azért nulla munka/időbefektetés itt sem lesz, ha te magad csinálnád…

Hogyan találod meg ezeket a ‘low-hanging-fruits' kulcsszavakat?

Google Search Console-ban: A ‘Keresési találatok' menüpontban az előző 1-2 hónapban nézd meg a keresési kifejezéseket, az átlagos pozíciót kapcsold be, majd nézz rá a 2-15. hely között rangsoroló keresési kifejezéseket, gyűjtsd ki őket. Vagy exportáld egy Excelbe vagy Google táblázatba az adatokat és szűrő beállításával gyorsan kapni fogsz egy listát. 

Továbbá használhatsz olyan SEO eszközöket, mint a SEO PowerSuite Rank Tracker, SEMRush, Ubersuggest, Ahrefs… ezeknél ha megadod az oldalad domain nevét, akkor az eszközök kiadják azt a kulcsszólistát, amelyekre rangsorolsz valahol, ugyanúgy látod a jelenlegi helyezéseket is…

Az SEO PowerSuite Rank Tracker asztali szoftvernél ezt pontosan meg is mutatom ebben a videómban, kattintás után rögtön arra a részre is ugrasz.

1. tipp:

Ez főleg blog cikkekre, hosszabb szöveges tartalmakra alkalmazható.

Ha meg van egy kulcsszó és az arra rangsoroló aloldal, akkor elsőnek nézd meg, hogy a kinézetén, webergonómián miként tudnál fejleszteni:

– Legyen könnyen olvasható, fogyasztható a tartalom (tagoltság, megfelelő betűméret – törzsszöveg minimum 16px méretű legyen, címsorok legyenek, akár felsorolások, pontokba szedve dolgok).

– Készíts egyedi grafikákat, akár egyedi képeket, ábrákat is betehetsz a tartalomba.

– Ágyazz be YouTube videókat a cikkbe. A legjobb, ha valami saját videós tartalmat el tudsz készíteni, azt töltsd fel a saját YouTube csatornádra, majd ágyazd be a cikkbe a videót. Extra minőséget ad a cikknek, a Google is látni fogja ezt, a beágyazott videót meg az oldalon maradva szokták a legtöbben lejátszani, így nagyon meg fog nőni az oldalon eltöltött idő a felhasználóknál, ami egy pozitív faktor a rangsorolásnál.

– Fejlessz még a design-on, a kinézeten, ha tudsz. Próbáld még jobbá tenni, kérdezz meg másokat is, hogy szerintük min lehetne még javítani vagy vannak-e olyan dolgok, amelyek nehezítik a tartalom fogyasztását.

Fontos, hogy a már meglévő, jól rangsoroló szöveghez hozzáadsz plusz dolgokat és nem változtatsz a szövegen, nem törölsz ki részeket, csak kiegészíted, javítasz a minőségén.

Persze kivétel, ha a szöveg tartalma már nem naprakész, nagyon sok információ már nem valós, ebben az esetben a szöveges tartalmat is frissítsd.

2. tipp:

Nyelvtan ellenőrzése. Érdemes átnézned vagy mással átnézetni a szöveget, vannak-e elütések, szóismétlések, esetleg máshogy is meg lehetne fogalmazni egy-egy mondatot. Ezzel a tartalom szövege lényegében nem sokat változik, a hossza sem, de kapni fog egy frissítést a tartalom, sokszor ezzel a látogatók is jobban fognak haladni a tartalom áttekintésében, könnyebb lehet az olvasás.

3. tipp: 

Építsd a belső linkeket! A belső linkek építése egy olyan terület a SEO-ban, amit nagyon sokan el szoktak felejteni, nem alkalmazzák, pedig egy nagyon erős faktor az on-page SEO-n belül is. 

4. tipp:

Backlinkek építése, ha szükséges. Az előző beállítások után, ha egy oldal jól be van optimalizálva, akkor várj és figyeld, hogy a keresési kifejezésekre/kulcsszavakra mozdul-e előre az oldal.

Érdemes megvizsgálni az elől rangsoroló weboldalakat is, hogy milyen a backlink profiljuk, milyen oldalakról kapnak hivatkozásokat, mennyit… Ha nem mozdulna előre az oldalad és láthatóan az elől rangsoroló weboldalak is backlinkekben erősek, akkor neked is el kell kezdened építeni a backlinkeket.

Több lehetőség is van erre:

– Te magad is elkezdheted, de ebben az esetben olvass utána elsőnek, hogy milyen típusú backlinkek is a jók, melyek tudnak tényleg segíteni. A WhitePress oldalán nagyon sok olyan oldalt találsz, amelyekre ki tudsz kerülni vendégcikkekkel (ezek ugye fizetősök). A keresés, megrendelés, fizetés és publikálás egyszerű és garanciát is kapsz. 

– Vagy megbízol egy szakembert, egy marketing ügynökséget, akik folyamatosan tudnak linkeket építeni, akár megírják a vendégcikkeket is. Fontos, hogy olyan partnert válassz, akik tényleg minőségi oldalakra fognak backlinkeket elhelyezni és folyamatosan végzik ezt.

A cikk szövegét az email feliratkozóim korábban megkapják, ha te is szeretnél hasznos infókat kapni a keresőoptimalizálással kapcsolatban, akkor az alábbi formon iratkozz fel. 🙂

Ügyfeleim véleményei:
.
Legújabb cikkek: