Tartalom:
ToggleA Facebook oldalon többféle részhez/funkcióhoz (Facebook oldal, Facebook csoport, Facebook esemény…) tudsz képeket és akár videókat is beállítani.
Facebook oldal borítókép mérete és beállítása
A Facebook oldal borítókép ajánlott mérete: 820 képpont széles és 360 képpont magas.
Ez a méret azért praktikus, mert a borítókép megjelenése a következő egy Facebook oldalon:
Számítógépen: 820 X 312 képpont (szélesség X magasság)
Okostelefonon: 640 X 360 képpont (szélesség X magasság)
Szóval arra figyelj, hogy 640 X 312 képponton belül legyenek a fontos részek a képen (felirat, ikonok, stb…), mert ekkor fog mindkét eszközön minden fontos információ kattintás nélkül látszódni a Facebook oldaladon.
A Snappa online képszerkesztő erre egy nagyon jól előre beállított sablont ad, amelyben a fehér téglalap mutatja meg, hogy mi fog megjelenni a Facebook oldal borítóképén (kattintás nélkül):
Regisztrálj ingyen a Snappa.com oldalon, majd keresd meg ezt a részt, és kattints a ‘Facebook Cover Photo’ részre:
Facebook oldal borítókép beállítása/szerkesztése
Számítógépes (desktop) felületen mutatom meg a beállítást:
Keresd fel a Facebook oldaladat. A borítóképnél a jobb alsó sarokban található egy fényképező ikon és a ‘Módosítás’ felirat, erre a gombra kattints. Ezután megjelenik egy lista, hogy mit és honnan szeretnél feltölteni:
Facebook csoport borítókép mérete és beállítása
A Facebook csoportok az organikus forgalom új nagyágyúi a Facebookon. Amíg a Facebook oldalakon eléggé csökkent az organikus (hirdetés nélküli) forgalom elérése, addig a Facebook csoportokba elég jól be lehet terelni az embereket, és aktívan is lehet tartani őket. Én is azt vettem észre az idén, hogy a Facebook hírfolyamomban egyre több poszt jelent meg olyan Facebook csoportokból, amelyeket aktívabban követek.
Van egy saját Facebook csoportom is, amelyben azt tapasztaltam, hogy ha a tagok posztoltak, és a posztok alatt a kommentekben párbeszédek is kialakultak, akkor a következő napokban elég sok új jelentkezés jött. Mivel a csoportomba belépve 3 kérdésre is válaszolni kell, így az első kérdés válaszaiból az derült ki, hogy a Facebook ajánlotta nekik a csoportomat. Ilyen ingyenes ajánlásokat, ingyenes követőszerzéseket a Facebook oldalakkal nemigen lehet már elérni.
Egy teljes útmutató cikket is írtam a Facebook csoportról.
Az ajánlott képméret 1640 képpont széles és 856 képpont magas. Ezenkívül ajánlott a felső és alsó 96 képpontnyi területre fontos információt nem elhelyezni, mert ezek a részek nem biztos, hogy minden eszközön látszódnak (mobilon például). Itt egy ábra, ami jól szemlélteti ezt:
A kép létrehozásához használhatsz valamilyen online képszerkesztő eszközt, mint a Canva vagy a Snappa.com (utóbbinál rögtön kiválasztható a Facebook Group Cover sablont is).
A borítókép beállítása/feltöltése
Számítógépes (desktop) felületen mutatom meg a beállítást:
A Facebook felülete és nézete megváltozott. Még van pár olyan profil, ahol a régi nézet is elérhető, de végül minden az új felületen lesz elérhető, így a borítókép beállítását az új felületen mutatom már be:
Borítókép feltöltése vagy áthelyezése:
- A hírfolyamból a bal oldali menüben kattints a ‘Csoportok‘ pontra, majd válaszd ki a csoportodat az ‘Általad kezelt csoportok‘ listáról, vagy keress rá.
- Kattints a ‘Módosítás‘ pontra a borítókép jobb alsó sarkában, és válaszd ki, honnan szeretnél képet választani, vagy válaszd az ‘Áthelyezés‘ lehetőséget.
- Válassz egy képet, húzással módosítsd a pozícióját, majd kattints a ‘Változtatások mentése‘ gombra.
Facebook esemény borítókép mérete és beállítása
A Facebook esemény borítókép mérete: 1200 képpont széles és 628 képpont magas kép vagy videó.
A videó ajánlott hossza 30 másodperc, de maximum 5 perces lehet.
A borítókép beállítása/szerkesztése:
Számítógépes (desktop) felületen mutatom meg a beállítást:
Nyisd meg a kiválasztott eseményt, és kattints a ‘Módosítás’ gombra:
Ezután a bal oldali szerkesztősávban görgess le a ‘Borítókép’ részhez. Itt fel tudsz tölteni egy új képet, vagy le tudod cserélni a meglévőt:
Facebook oldal profilkép mérete és beállítás
A profilkép számítógépen 170×170, okostelefonon 128×128, hagyományos mobiltelefonon 36×36 képpontos méretben jelenik meg az oldaladon.
Arra figyelj, hogy most már nem négyzetes, hanem lekerekített, kör formában jelenik meg a profilkép (ha rákattintasz a kör alakú profilképre, akkor viszont látható a teljes kép). A képet fel tudod tölteni a megfelelő négyzet alakú formában, majd utána a Facebook szerkesztőjével beállítható a kör alakú rész, ami megjelenik a Facebook oldalnál. Ha nem a megfelelő négyzet méretben töltöd fel a képet, akkor a megjeleníthető köralak beállítható, zoomolni is lehet a képben:
Profilkép beállítása/szerkesztése:
Egyszerűen menj rá a Facebook oldaladra, majd a profilképnél a kis fényképező ikonra kattintva a lenyíló ablakban válaszd a ‘Profilkép szerkesztése’ részt:
Ezután a megjelenő ablakban csak kattints a ‘Fénykép feltöltése’ gombra, majd a számítógépedről megadhatod a fényképet:
Ezután megadhatod, hogy a Facebook oldaladon a kép mely része legyen látható a kör alakban. Persze végül a teljes kép megjelenik, ha rákattintunk a profilfotóra:
Facebook borítóképek készítéséhez online képszerkesztők
Online elég sok képszerkesztő elérhető, de most megmutatok kettőt, amit nagyon sokan használnak, és egyébként rengeteg sablon, funkció elérhető bennük.
Canva
A Canva a világon az egyik legnépszerűbb online képszerkesztő oldal. Szinte minden, amire szükséged van, ingyen elérhető benne. Emellett nagyon olcsónak számít az 1 dolláros képek/ikonok/ábrák hozzáadása egy-egy képhez, ha a tucatnyi ingyenes lehetőség között nem találnál megfelelőt, vagy valami egyedibbet szeretnél.
Nagy előnye a kész sablonok, amelyekben csak kicseréled a szöveget, a képeket, a színeket, ahogy Te szeretnéd, és már le is töltheted a képet!
Snappa
A Snappa egy másik, nagyon elterjedt online képszerkesztő, amiben ugyanúgy sok hasonló beállítás elérhető, mint a Canva oldalán. Egyik előnye, hogy például ingyen letölthető egy olyan kép, amelynek nincs háttere, átlátszó (transparent background). Ezt főleg logók, ikonok szerkesztése után használjuk, a Canvában ez például egy fizetős funkció.
Facebook, Instagram és Google Ads hirdetések kezelése
Ezekben nem tudok segíteni, mert én kizárólag keresőoptimalizálással (SEO) foglalkozom, de tudok ajánlani hirdetéskezelésre, tartalomkészítéshez szakembereket. A hello@martincsekzsolt.hu vagy a kapcsolati űrlapon írj nekem és küldöm a szakemberek elérhetőségeit.
Kapcsolódó cikkeim:
5+1 Facebook hirdetési hiba, amit ne kövess el
Trustindex használata: Vásárlói értékelések gyűjtése hatékonyan!