A Facebook is bejelentette, hogy a mobilra optimalizált, gyorsan betöltődő oldalak elsőbbséget kapnak a megjelenítésben a hírfolyamban.
Eddig a Google jelentette ki konkrétan, hogy rangsorolási faktora közé tartozik a mobilra optimalizáltság, sőt hamarosan azokat az oldalakat nem is kívánja megjeleníteni a találatok között, amelyek nem optimalizáltak a mobil eszközökre.
A Facebook kifejtette, hogy miért is van erre szükség:
A felhasználókat frusztrálja, ha olyan linkre kattintanak, ami után egy lassan betöltődő honlapra visz. Tehát rontja a felhasználói élményt.
Ezért a Facebook a hírfolyamán olyan oldalak megjelenítésére törekszik, amelyek gyorsan betöltődnek kattintás után.
Ez azért fontos, mert a Facebook felhasználók 94%-a mobil készülékről jönnek.
Az biztos, hogy a gyorsan betöltődő weboldalakat előnyben részesíti és előrébb fogja megjeleníteni a linket a felhasználó hírfolyamában. Tehát ha posztolsz és a posztban van link a weboldaladra, de a weboldaladnak nincs mobilra optimalizált változata, vagy van de lassan töltődik be, akkor még kevesebb embernek fog a posztod megjelenni.
Hasznos és ingyenes eszközök:
Ellenőrizd le, hogy mobilra optimalizált-e az oldalad: https://search.google.com/test/mobile-friendly
Nézd meg, hogy milyen értéket kap az oldalad a Google viszgálata által, itt jelen esetben a mobilos verzió lesz a fontos: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/