Horgonyszöveg (Anchor text): Így használd eredményesen

Horgony szöveg, Anchor text megfelelő használata

Ma azt mutatom meg Neked, hogy hogyan válaszd ki a tökéletes horgonyszöveget az off-site SEO (linképítés) stratégiádhoz, valamint mire figyelj a linképítésnél, és milyen eszközökkel tudod felkutatni a belső és külső linkjeidet.

Használd a megfelelő horgonyszöveget

Régebben a horgonyszöveg elosztása nem volt olyan fontos, viszont a Google Penguin algoritmus frissítésével ez megváltozott.

Google Penguin (Google Pingvin) a Google egyik rangsoroló algoritmusa, amelyet 2012. április 24-én jelentettek be. Ez egy jelentős frissítés volt a Google keresőmotorjában, mivel azokat a weboldalakat büntették meg, amelyek a rengeteg backlinkkel próbálták befolyásolni a helyezésüket a Google találati oldalán.

Természetesen a backlinkek építése még mindig az egyik legfontosabb rangsorolási tényező, viszont ma már oda kell figyelni arra, hogy milyen minőségű weboldalak hivatkoznak ránk, milyen tartalomból, milyen horgonyszöveggel, és milyen a backlinkek megjelenésének gyakorisága.

A horgonyszöveg egy látható, kattintható szövegrész. A böngészőkben általában valamilyen színű és aláhúzott, mint például ez a link, ami a főoldalamra mutat.

Többféle horgonyszöveg típust különböztetünk meg:

Pontos horgonyszöveg – A pontos kulcsszó, amire rangsorolni szeretnél (pl.: ‘laptop’ a kulcsszavad, így a linket kizárólag csak erre a szóra állítod be).

Részleges egyezés – A kulcsszó egyik változata vagy egy long tail kulcsszó (pl.: laptop szóra szeretnél rangsorolni, így az ‘asus laptop’ kifejezésről linkelsz).

Márkanév – Ez szerintem egyértelmű, viszont fontos, hogy ne eladási szándékkal linkelj. Hozzátenném, hogy a márkaneves horgonyszöveg használata kiemelkedően fontos.

Egyes kutatások szerint az a legeredményesebb SEO szempontból, ha a backlinkjeid 50%-a márkaneves horgonyszövegekről érkezik! Szóval használd nyugodtan, és hatékonyabb lesz, mintha mindig pontos vagy részleges egyezésű kulcsszavakra helyeznél linket (ezeknek az aránya összesen valahol 1-5% között legyen).

Sima URL – Csak a webhely sima, formázatlan URL címe, mint pl.: https://seofreelancer.hu/

Általános – Horgonyszövegek, amelyeknek nincs különös jelentése. Pl.: ‘kattints ide…’, ‘weboldal’, ‘Tovább’.

Szöveg nélküli / Kép – egy hivatkozással ellátott kép. Habár itt nincs szöveg, mégis a Google a képhez beállított alt nevet fogja horgonyszövegnek használni.

Bármelyiket használhatod, de ismét kiemelem, hogy kerüld el a túloptimalizálást, és minél természetesebbnek hasson a linkelés. Ezért ajánlott tehát márkanév, kép vagy sima URL típusú horgonyszövegeket használni.

További információk a horgonyszövegek használatáról

A horgonyszövegeket egyébként nem csak a külső linképítéshez, hanem a belső linképítéshez is előszeretettel használjunk.

Ebben az esetben a márkanév vagy sima URL típusú horgonyszövegek visszább szorulnak, de ez nem probléma a belső linképítésnél.

A belső linkeknek nagyon nagy ereje van a keresőoptimalizálásban. Cégednek nem csak azért kell blog oldalt indítani, és azt folyamatosan blog cikkekkel feltölteni, hogy a célközönséged releváns tartalmakat kapjon, ezzel növelve az oldaladon eltöltött időt, hanem hogy a belső linkek számát növelni tudd.

Ha van szolgáltatásod, akkor próbálj meg tematikus tartalmakat is feltölteni, amelyben majd linket tudsz elhelyezni olyan kulcsszavakra, amik az adott szolgáltatásod aloldalára fognak hivatkozni. Ha webshopod van, akkor logikusan a termékkategória oldalakra, és más releváns oldalakra építed a linkeket.

Emellett más blogcikkeidre is át tudsz hivatkozni. Ezek a linken nagyon fontosak, de ezeket se vidd túlzásba. 2-3 linknél többet ne tegyél a tartalomba.

Én általában egy szolgáltatásomra linkelek, és egy másik, releváns blogcikkemre.

Belső és külső linkek felkutatása

Több programmal is meg tudod nézni, hogy jelenleg a weboldaladon milyen a belsőlinkhálózat, vagy mely oldalakról hivatkoznak rád (backlinkek).

Az egyik legegyszerűbb megoldás a Google Search Console, a Google ingyenes eszköze, amelyet a weboldaladhoz tudsz beállítani.

Ha még nem állítottad be, akkor nézd meg a teljes Search Console útmutatómat, amelyben lépésről lépésre, a regisztrációtól a legjobb funkcióig megtalálsz minden infót.

Ezenkívül vannak ingyenesen vagy limitáltan használható eszközök is. Ilyen a SEO PowerSuite Website Auditor eszköze, amit ingyen is lehet használni. Vagy 500 URL cím beolvasásáig ingyenes a ScreamingFrog SEO Spider. Ha van egy adott weboldalhoz Search Console hozzáférésed, akkor az Ahrefs SEO eszközben több elemzéshez ingyen is hozzáférsz. A ‘Site Audit' menüpontban válaszd ki a weboldalt, majd a ‘Reports' ponton belül az ‘Internal Pages' részen tudsz végezni elemzéseket a belső linkelépítésre.

A külső linkeknél (backlinkek) a SEO SpyGlass a kedvenc eszközöm, amelyet korlátlanul lehet ingyenesen használni, viszont egyszerre csak egy domaint lehet vizsgálni, és utána nincs lehetőség mentésre. Ez teljesen elegendő arra, hogy a saját domainünkre (vagy a versenytársakra) megnézzük a backlinkeket, és hogy milyen horgonyszövegeink vannak.

SEO SpyGlass backlink kereső

Fontos továbbá, hogy gyenge, spames oldalakról ne legyenek backlinkeink, ezeket is felkutathatjuk.

Ha mégis van ilyen, akkor ha tudjuk, vetessük le az oldal adminjával a linket. Ha ez nem sikerül, akkor a Search Console-ban is van erre lehetőség, amit itt mutatok meg.

Lájkold vagy oszd meg Facebookon ezt a bejegyzést, ha tetszett Neked is! Csak egy gombnyomás, de így minél többen tanulhatnak, tájékozódhatnak ebből a bejegyzésemből. 🙂

Ügyfeleim véleményei:
.
Legújabb cikkek: