A Facebook kivette a tanulmányi területek, iskolák, munkahelyi beosztás és munkáltató pontos célzásokat.
Ha vannak ilyen célzással beállított kampányaid, akkor ne töröld őket, ugyanis az aktív kampányoknál használhatóak ezek a célzások. Viszont ha a célközönségben szeretnél állítani, majd frissíteni, akkor már megjelenik ez az üzenet:
“One or more of the selections used in any of the following fields: “Fields of Study”, “Schools”, “Employers” and “Job Titles” are no longer available. Please select from available options and try again.”
De miért tette ezt a Facebook?
Nem tűnne logikusnak, mivel ezek a célzási lehetőségek nagyon pontosak. Továbbá sok hirdetési bevétel is veszít a cég.
A Facebook nyilatkozata:
Annak érdekében, hogy biztosítsuk, hogy a célzást nem használják diszkriminatív célokra, eltávolítjuk ezeket a célzási mezőket, amíg nem állnak rendelkezésre megfelelő folyamatok a probléma megelőzésére.
Ugyanis vallási, rasszizmus és egyéb részletes demográfiai célzásokat is használtak a Facebookon hirdetésekhez.
Egyértelművé tette a Facebook ezzel is, hogy mindent megtesz azért, hogy hiteles és megbízható legyen a közösségi oldal.
Frissítés:
Érdekesség, hogy például ezek a célzások, mint például egy oktatási intézmények, érdeklődési körként jelenik meg. Tehát a Semmelweis Egyetem érdeklődési körre is lehet célozni, ha az ott tanuló diákokra hirdetnénk. Tapasztalatom, hogy ez működik is.