Tartalom:
ToggleÉrdemes megvizsgálni, hogyan tarolja le a Google találati oldalait a TransferWise Magyarországon.
Igazából a bankok és az online váltó/kalkulátor weboldalak hiányosságait használja ki. Azt, hogy nincsen tartalom az oldalakon, nem adnak teljes és könnyen használható információt, de olyan strukturált adatokat sem állítanak be az oldalakra, amit a TransferWise igen, ezzel még látványosabb is a Google találati listán a megjelenése.
A TransferWise weboldalának az elemzéséhez most a SEMrush eszközét használtam. Ha te is ki szeretnéd próbálni ezt a profi SEO eszközt, saját weboldalad vagy más versenytárs weboldalát szeretnéd így kielemezni, akkor ide kattintva 14 napig ingyen kipróbálhatod!
Videó
Domain gyors áttekintése, fontos infók
Rögtön be is dobom a magyar nyelvű domain címet a ‘Domain Overview’ funkcióba, és a ‘Search’ gombra kattintok:
Ezután pár fontos adatot/ábrát láthatunk, ebből rögtön a legérdekesebb az organikus forgalom alakulása az előző két évben:
Az látható, hogy 2019. októberében ugrott meg erősen a TransferWise oldalán a Google-ből érkező látogatók száma, valószínűleg ekkor élesedtek a magyar nyelvű aloldalak, blogcikkek, és ekkor kezdtek el a Google első oldalán rangsorolni.
A másik érdekes ábra a SERP features rész, amiben látható, hogy a FAQ (gyakori kérdések) típusú SERP funkció kiemelkedő. Ezt tudatosan, strukturált adatot beállítva lehet megjeleníteni, de erről még később írni fogok:
Lentebb görgetve a SEMrush kigyűjti azokat a weboldalakat is, amelyek a Google találati oldalain a TransferWise versenytársai. Ezek az oldalak is elől rangsorolnak azokra a kulcsszavakra, témákra, amelyekre a TransferWise is.
Te is gyorsan meg tudod ezt nézni a saját weboldaladnál, és találhatsz olyan versenytárs weboldalakat is, amelyekre nem is gondoltál magadtól, vagy később megvizsgálhatod annak a versenytársadnak a weboldalát, amely az ábra szerint nagyobb organikus forgalmat szerez. Kiderítheted, hogy mely kulcsszavakra jelenik meg előrébb. A következő pontokban ezt mutatom be a TransferWise-nál is.
Kulcsszavak ezrei, amelyekre a a TransferWise a Google top találatai között van
Mivel a SEMrush magyar kulcsszó-adatbázissal is rendelkezik, így könnyen megvizsgálható egy weboldal esetén, hogy az milyen magyar nyelvű kulcsszavakra rangsorol, és ezeknél mennyi a havi átlagos keresési volumen.
Kattints az ‘Organic Research’ menüpontra, és válaszd a ‘Positions’ lapot:
Összesen 7057 olyan kulcsszót/keresési kifejezést talált, amelyre a Google első 100 helyén rangsorol a TransferWise. A ‘Positons’ részre kattintva az eredmény tovább szűrhető helyezésekre is.
Eszerint a Google első helyén ebből 591 kulcsszóra jelenik meg, de top 3 találat között már 1690 kulcsszóra rangsorol, és a Google első oldalán (top 10 találat) 3211 kulcsszóra, közel a megtalált összes kulcsszó felére ott van a TransferWise!
A legtöbbet keresett kulcsszavak és kifejezések a valuta- és devizaváltással, árfolyamokkal kapcsolatosak. Ezekre 1-2. helyen rangsorol az oldal:
Érdekesség, hogy a valuta- és devizaváltással kapcsolatos kulcsszavakra hogyan keresnek. Valószínűleg sokan nem tudják a különbséget, így főleg a valutával kapcsolatos kulcsszavakra keresnek:
Egyébként a ‘valutaváltó’ kulcsszóra a TransferWise a második helyen rangsorol:
Már itt látható az a SERP feature, amiről korábban írtam, az egyfajta gyakori kérdések megjelenítése, amivel egy “3. helyet” is elfoglal a találati listán. A következő fejezetben ennek a beállítását mutatom meg Neked.
Folytatva a SERP feature témát, rengeteg olyan kulcsszóra első a TransferWise, amire a Google már megjelenít egy 0. találatot, például az aktuális árfolyamot:
Valószínűleg ezzel itt sok kattintást elvesz az első organikus találattól a Google.
A kulcsszólistában látható sok angol nyelvű keresésnek tűnő kifejezés is, mint pl.: ‘usd to huf’, de ezekre magyar anyanyelvűek is így keresnek, mert a ‘to’ szót odaírva kapjuk meg azt a találatot, amit az előbb mutattam a képen.
Vannak még olyan keresési kifejezések is, amelyekre a Google nem ad a találati listán rögtön használható információt (SERP feature), így az első helyen található oldalak sok kattintást elhozhatnak. Ilyen például az ‘1 euro hány forint’ kifejezés:
Ezekre rengeteg variáns van, és mindegyikre a top 3 találat között van a TransferWise.
FAQ rich snippet (bővített kivonat) beállítása
Frissítés! 2021. júniusban megváltozott és mostantól csak az első kettő gyakori kérdés/válasz jelenik meg a találatoknál és nincs lehetőség további kérdések megjelenítésére.
Íme egy példa a Google találati listán, a pirossal bekeretezett rész a FAQ rich snippet:
Mit kell tudni erről a SERP funkcióról?
– Már magyar nyelvű találatoknál is megjelenik.
– Bármennyi kérdés-választ be lehet állítani, de a találati listán csak az első kettő jelenik meg.
– Az első, top 10 találat között jelennek meg ezek a bővített találatok.
– Korábban lehetett a kérdésekbe emojit tenni, de jelenleg ez már nem jelenik meg a Google találati listáján.
– A válaszban linket is el lehet helyezni.
– Nem garantálja a Google, hogy mindig meg fog jelenni a találatok között a FAQ rich snippet.
Előnye:
Az ilyen extra pár kérdéses Google találattal egy plusz helyet is el tudunk foglalni, ami okostelefonon még látványosabban lejjebb tolja az utánunk következő találatokat. A kereső figyelmét is jobban meg tudjuk fogni ezzel a bővített találattal. Olyan kérdéseket írjunk, ami tényleg érdekelheti a keresőt, a választ pedig ügyesen meg tudjuk írni rá, tehát rövid, de nem teljes válasz, amiben elhelyezve a linket további kattintásra ösztönözhetjük a keresőt.
Hátránya:
Az átkattintási arány csökkenhet. Ez akkor fordulhat elő, ha a gyakori kérdések részbe olyat írsz, amire rögtön elegendő információt tartalmazó választ kap a kereső, így nem kattint rá a találatodra. Továbbá nem lehet tudni, hogy a jövőben a Google fogja-e ezt korlátozni, mivel sok olyan első oldali találat van a kereséseknél, ahol 3-4 találatnál is alkalmaznak ilyen FAQ bővített találatot.
Ilyen FAQ bővített kivonatot Te is be tudsz állítani a weboldalad blogcikkeire, vagy az aloldalaira. Erre több módszer is létezik:
1. Ha WordPress rendszerű weboldalad van, akkor remélhetőleg használsz valamilyen SEO bővítményt, mint például a Yoast SEO vagy a Rank Math.
Ezekbe már beleépítették a FAQ opciót. Nem írom le külön mindegyiknél, hogy hogyan éred el ezt, szerintem angol tudás nélkül is be tudod állítani a következő forrásokból:
Yoast SEO »
Rank Math »
Az fontos, hogy a WordPress 5.0 verziójával megjelenő új szerkesztő felületet kell használnod (Gutenberg WordPress Editor), mert csak ebben érhetőek el az FAQ funkciók a SEO bővítményeknél. Ha egyéb okok miatt nem tudod ezt az új szerkesztői felületet használni, akkor a következő kettes pontban leírtak alapján tudod beállítani az FAQ rich snippets-t.
2. Ha más rendszert használsz, vagy a WordPress oldaladnál nem váltottál még át az új felületre, és így a SEO bővítmények funkcióit nem tudod teljesen kihasználni, akkor vannak már olyan FAQ schema kód generáló oldalak, amelyekkel gyorsan létre tudod hozni a kérdéseket és a válaszokat. A legenerált kódot pedig be kell illesztened a weboldaladra.
Nyisd meg ezt a weboldalt.
Itt látsz minta kérdéseket is. Alul csak kattints az összes törlésére (Remove all questions):
Majd görgess vissza az Editor részre, és kattints az ‘Add a question’ részre:
Ezután írd meg a kérdést (Question mező) és a választ (Answear mező).
Így fognak kinézni a kérdések:
Ha kész vagy, akkor görgess lejjebb a ‘Code’ részhez, és ott az egész kódot (amit a képen szürkével kijelöltem, az is elegendő) illeszd be az adott aloldalad forráskódjába:
Ha WordPress rendszerű oldalad van, akkor a kódot valamelyik módszerrel illeszd be a head vagy a body részbe:
– Ha olyan sablonod van, ami minden egyes oldalnál külön ad egy részt a head vagy body forráskód beillesztéshez, akkor azt használd.
– Vagy tölts le egy olyan plugint, amivel utána minden aloldalon/blogcikknél megjelenik egy plusz mező, ahova a kódot be tudod tenni.
Egyedi oldalaknál vagy más rendszerű weboldalaknál általában van lehetőség minden egyes aloldalra extra kódot betenni, ezzel kapcsolatban kérdezd meg a webfejlesztődet. Ha a Google Tag Manager be van állítva, akkor azzal is lehet az oldalakra plusz script kódot hozzáadni.
Ezenkívül az adott oldalon a szövegbe is be kell tenned a kérdéseket a válaszokkal.
Ha ezekkel kész vagy, akkor érdemes leellenőrizni ezt a script kódot (strukturált adatot) a Google strukturált adat teszteszközével:
Itt dobd be az oldal linkjét, ahova a FAQ schemát beállítottad, majd kattints a ‘Teszt futtatása’ gombra. Ilyen eredményt kell kapnod a jobb oldali részen, ne legyen figyelmeztetés vagy hiba kiírva:
Beállítás után rövid időn belül megjelenik a Google találati oldalán a bővített rész. Ez függ attól, hogy mennyi időn belül indexeli be ismét a Google az adott oldalt. Jelenleg a Google hetekre kikapcsolta a manuális indexelési lehetőséget a Google Search Console-ban, így ezzel most átmenetileg nem lehet gyorsabban indexelni oldalakat. Nálam jelenleg 1-2 órán belül láthatóak ezek a beállítások, automatikusan ennyi időn belül indexeli a Google a weboldalamat.
Hazai bankok kulcsszavaira így előz a Transferwise!
Nagyon jól ismerték fel azt, hogy a nagy hazai és külföldi bankok weboldalai nem olyan jól keresőoptimalizáltak, erre nem figyelnek oda, pedig a felhasználók nem csak a bankok neveire, márkanevekre keresnek rá, hanem például nemzetközi utalásoknál egy fontos és sokat keresett információ a bank + swift kód.
Szóval a kulcsszavaknál csak az első helyezésre szűrtem, és beállítottam, hogy a swift szót tartalmazó kulcsszavakat jelenítse meg:
Látható, hogy a CIB, MKB, Budapest, Gránit, ING bankok weboldalait előzi meg a TransferWise, ha a swift kódjaikra keresünk rá.
És, ha a kereső a TransferWise weboldalára érkezik, akkor még nem is lehet elégedetlen, mert egy jól felépített oldalra érkezik, ahol olyan apróságokat is beleépítettek, mint a swift kód másolása, ami főleg okostelefonnál lehet hasznos funkció, hiszen így nem kell kijelölgetni a kódot, stb…:
De ha nem is az első helyen jelenik meg a TransferWise oldala, akkor nézd meg ezt. Te melyik találatra kattintanál inkább? 🙂
Ezenkívül azt is tudják, hogy a nagy bankoknál az utalási költségek díjai, a nemzetközi utalások után felszámolt költségek eléggé el vannak rejtve, különböző hirdetményekben, több tízoldalas kondíciós listákban kell rátalálni ezekre, és akkor is csak egy százalékot kapunk, amivel utána még nekünk kell kiszámolni a teljes díjat, majd csak az utalás után derül ki, hogy végül a bankunk mennyit is kért el pluszban.
A TransferWise-nál ilyen nincs, már a weboldalukon el lehet végezni a kalkulációt, minden esedékes plusz költség látható. Amit a nagyobb bankok nem írnak le és nem kommunikálnak tisztán, azt a TransferWise összeírta a blogcikkekben.
Ha rákeresel például erre: ‘otp átutalás díja külföldre’, akkor az első helyen a TransferWise egyik blogcikke található, amiben tényleg minden információt megtalálsz, mindezt jól értékesítve, hiszen rögtön egy összehasonlítást is ad, hogy melyik szolgáltatással éri meg inkább átváltani az összeget és utalni, melyik milyen gyors, melyek azok a plusz költségek, amelyekről az ügyfél akár nem is tudhat:
Lehetne még folytatni a sort, de nem csak a magyar nyelvű kereséseknél van ez így! Németországban is a német nyelvű TransferWise oldal megelőzi a nagy német bankok oldalait a különböző nemzetközi utalással kapcsolatos keresésekre (IBAN, swift, bic kódok):
A TransferWise weboldalának az elemzéséhez most a SEMrush eszközét használtam. Ha Te is ki szeretnéd próbálni ezt a profi SEO eszközt a saját weboldalad vagy más versenytárs weboldalának kielemzésére, akkor ide kattintva 14 napig ingyen kipróbálhatod!