Magyarországon 2020. márciusban a COVID-19 vírusjárvány miatt sok témában, sok kulcsszó esetében radikálisan nőttek vagy csökkentek a Google keresési mennyiségek.
Pár kulcsszót kigyűjtöttem, amelyeknél növekedés tapasztalható a Google kereséseknél 2020. márciusban, összehasonlítva az előző egy év hónapjaival.
Keresőoptimalizálási szempontból azért kell erre odafigyelni, mert a Google Ads kulcsszótervezőben alapbeállításokkal a kulcsszavaknál olyan keresési mennyiségek láthatóak, amelyek az elmúlt 12 hónap átlag keresési mennyiségét mutatják egy hónapra elosztva. (Pontosabb keresési számokhoz aktív Google Ads hirdetési fiók hozzáféréssel kell rendelkezni, amelyben folyamatosan futnak hirdetések.)
A keresési trendekre egyébként is mindig oda kell figyelni. Vannak olyan iparágak, témák, szolgáltatások, termékek, amelyekre szezonálisan keresnek az emberek, így bizonyos hónap(ok)ban kiugró keresési mennyiségek vagy erős csökkenések jellemzőek.
Ez a mostani helyzet viszont sok keresési trendet felülírt, és olyan kulcsszavakra is nagyon sokan vagy nagyon kevesen keresnek, amelyekre konstans havi keresési szám volt az elmúlt években.
Így az elkövetkezendő időszakban még jobban oda kell figyelni a keresési trendekre, mert a következő hónapokban sok kulcsszóra folyamatos lehet a magasabb számú keresés, míg a helyzet valamilyen szintű változása után (pl.: iskolák és munkahelyek ismét megnyitnak, mindennapi szolgáltatások ismét elérhetőek lesznek) ezek a keresési mennyiségek valószínűleg valamilyen szinten visszaállhatnak a korábbi hónapokhoz képest.
Ahogy korábban említettem, a Google kulcsszótervező alapbeállításokkal az elmúlt 12 hónap keresési mennyiségének átlagát mutatja, így ezt figyelembe kell venni. Vagy menj a Keresések/hó oszlophoz és nézd meg a diagramokat, vagy a keresési feltételek beállításainál a területek, nyelv, keresési hálózatok opciók után változtass az időszakon.
Az alábbi infografikán a már elérhető 2020. márciusi adatok láthatóak, valamint az elmúlt 1 év havi keresési számai.
Márciusban a keresések száma a hónap második felétől nőtt meg kimagaslóan. Ez a Google Trends eszközben látható heti bontásban.