Tartalom:
ToggleAz Ubersuggest eszköz már évek óta nagyon népszerű, de 2017 februárjától teljesen megváltozott.
Neil Patel online marketing guru ekkor 120 000 dollárért (kb. 35 millió Ft) megvette a kulcsszókutató eszközt. Azóta teljesen átalakította, és komolyabb, új funkciókkal egészítette ki.
Az egész ingyenesen használható, és még regisztrációra sincs szükséged, csak internetre és egy böngészőre.FRISSÍTÉS! Az Ubersuggest előfizetős lett, tehát korlátozottan kapsz meg adatokat ingyen. Például 10 kulcsszót kapsz a Keyword Ideas részben, vagy kevesebb backlinket látsz egy domain vizsgálatánál stb… 29 dollár/hó vagy éves előfizetés esetén 24,17 dollár/hóra jön ki.
Érdemes megnézned a SEO PowerSuite Rank Tracker szoftvert is, ami közel ennyibe kerül hónapra elosztva, de sok mindent tud, régebb óta is fejlesztik. Cikk és videók is vannak!
Neil Patel korábban össze is foglalta egy cikkében, hogy miért döntött emellett, és mi is a stratégiája az egésszel.
Röviden: mostantól kevesebb blogcikket ír (a Youtube csatornáját pedig eléggé pörgeti), az organikus forgalmát viszont emiatt pótolnia kell.
Emellett egy elég erős versenytársat épít az Ahrefs, a Moz és a Semrush mellé, amelyeknek a havidíja 100 dollártól kezdődik.
Persze az út nem rövid, és rengeteg fejlesztést kell elvégezniük, idén, 2019. áprilisában bővült ki az Ubersuggest a backlink ellenőrző/analizáló eszközzel is!
Szóval, bemutatom Neked a jelenleg elérhető funkciókat, azok használatát, és elmondom, hogy melyiket mire tudod felhasználni a keresőoptimalizálásban!
Azt tudnod kell, hogy jelenleg az eszköz nem minden funkciója helyettesíti a fizetős, korábban említett SEO eszközöket!
Az Ubersuggest kiváló eszköz arra, hogy nagyon gyorsan, költséghatékonyan nekikezdj az oldalad keresőoptimalzálásának. Kulcsszavakat kutathatsz le, megnézheted a veresenytársakat, felmérheted a piacot a vállalkozásod beindulása előtt, stb.
Készítettem egy videót, amelyben röviden bemutatom az Ubersuggest online SEO eszközt, és az eszközök közül a backlink kereső funkcióra kitérek részletesebben is:
Ha tetszett a videó, akkor iratkozz fel itt a YouTube csatornámra (két kattintás)! 🙂
Kulcsszókutatás
Érdekes, hogy a Google kulcsszótervező eszközében csak 1E-10E és egyéb, elég nagy tartományú számokat látsz, ha nem költesz rendszeresen a Google Adsben. Itt viszont pontosan látod a számokat, pedig az Ubersuggest is a Google kulcsszókutató eszköz adatait használja fel…
Mutatom is, hogyan kezdj hozzá:
Szóval, ha betöltötted az Ubersuggest oldalát, akkor írj be a mezőbe egy kulcsszót, majd válaszd ki az országoknál a ‘Hungarian/Hungary’-t:
Itt 4 adatot találsz:
(Ha a Google kulcsszótervezőjében keresel erre a kulcssszóra, akkor ugyanezeket az adatokat kapod meg. Igaz, ott csak akkor láthatod őket, ha rendszeresen hirdetsz. Minden más esetben az 5400 helyett 1E – 10 E keresési számot mutat, ami nem nagyon használható semmire…)
Search volume:
A havi átlagos keresések száma a Google-ben – ezt az adatot láthatod a Google kulcsszótervező eszközében is. Azt mutatja meg, hogy havonta, egy évre átlagolva, mennyi az adott kulcsszóra a keresési szám. Fontos, hogy átlagosan! Érdemes megnézni a szezonalitást is, mert lehetnek olyan hónapok, amikor sokkal többen keresnek egy adott kulcsszóra.
SEO difficulty:
Ez egy 1-100 közötti becsült érték, amely azt mutatja meg, hogy mennyire nehéz az adott kulcsszóra előre kerülni, mennyire nagy a verseny. Logikusan, minél magasabb a szám, annál nehezebb.
Nem minden esetben jók még itt a számok, sok más fizetős SEO eszköznél sem jók ezek a versenymutatók. Ebben a legjobb talán a Rank Tracker (Link-assistant.com) eszköze, ami az adott kulcsszóra megjelenő első 10 oldalt nézi át, és a weboldalak On-Site elemeit is figyelembe veszi…
Pár tesztet lefuttatva, összehasonlítva az Ubersuggest és a Rank Tracker eszközét, az eredmények elég jók. Persze azonos értékeket nem kaptam, de az Ubersuggest azt jól be tudja lőni, hogy alacsony, közepes vagy magas a verseny az adott kulcsszavakra, tehát ugyanabba a kategóriába sorolta be, mint a Rank Tracker eszköze.
Paid difficulty:
Ez a fizetett Google Ads hirdetésekhez ad információkat. A hirdetések tervezésénél adhat segítséget, megmutatja, hogy mekkora a verseny egy adott kulcsszóra, mennyien hirdetnek. Itt is egy 1 és 100 közötti érték van, minél magasabb, annál nagyobb a verseny egy kulcsszóra.
Cost per click (CPC):
Átlagos kattintási költség a Google Adsben az adott kulcsszóra. Átlagos, tehát igazából élesben fog kiderülni, hogy pontosan mennyi, amikor elkezdesz hirdetni. Nem mindegy, hogy az első Google találati oldalon a felső négy vagy az alsó három pozícióban vagy, és még legfelül is nagy különbségek vannak a helyeknél.
Keyword Ideas – Kulcsszóötletek
Ha a Keyword Ideas menüpontra kattintasz, akkor további kulcsszóötleteket kapsz:
A kulcsszólistát le tudod menteni egy táblázatba, ehhez alul kattints az ‘Export to CSV’ gombra, vagy ki is tudod másolni, ha a ‘Copy to clipboard’ feliratú gombra kattintasz.
Ha egy kulcsszóra kattintasz, akkor a jobb oldalon megjelenik egy Google találati lista. Ott láthatod, hogy az adott kulcsszóra mely weboldalak rangsorolnak. Nem biztos, hogy mindig a legfrissebb találati listát kapod, valamint vedd számításba, hogy várostól és eszköztől függően más és más egy találati lista. Ez egy átlag, de jól felmérhetőek a versenytársak, versenytárskutatáshoz egy jó kiinduló adat.
Teljeskörű keresőoptimalizálásnál az egyik első lépés, hogy megnézzük a versenytársakat, azokat a weboldalakat, amelyek az adott kulcsszavakra elől jelennek meg a Google-ben. Annak ugyanis oka van, hogy a Google miért azokat az oldalakat rangsorolja előre, így a kutatás során sok hasznos következtetést lehet levonni.
Milyen kulcsszavakra jelensz meg Te vagy a versenytársaid a Google-ben?
A Traffic Analyzer menüponton belül egy megadott weboldalt a domain alapján tudsz megvizsgálni:
Itt forgalmi adatokat kapsz. Organikus és fizetett forgalmi adatokat. Én a fizetett Google Ads adatokat nem vizsgáltam, nem tudom, hogy ezek mennyire valódiak. Az organikus forgalmi adatoknál maradok ebben a cikkben.
Vannak becslések, hogy organikusan hány felhasználó érkezhet egy weboldalra, de ezek nem pontos számok, túl komoly következtetéseket ne vonj le belőlük.
Érdemesebb inkább a két másik funkciót megnézni: ‘Top Pages’ és ‘Keywords’.
Top organikus forgalmat hozó oldalak (Top Pages)
Egy adott weboldal leglátogatottabb aloldalait gyűjti ki listába az Ubersuggest. Itt is becsült számok vannak, a domain rangsorolt kulcsszavait nézi meg a rendszer, a keresési mennyiséget, illyetve a helyezéseket, és ebből kalkulál számokat. Itt látható még a Facebook és a Pinterest aktivitás is, valamint a backlinkek:
Keywords:
A Keywords az a funkció, ahol meg tudod nézni azt, hogy egy weboldal milyen kulcsszavakra jelenik meg a Google-ben.
A saját oldaladra ezt a Google Search Console-ban tudod megnézni, itt meg is mutatom.
Más weboldalaknál, versenytársaknál viszont ez egy kiváló eszköz. Felderítheted, hogy más oldalak milyen kulcsszavakra rangsorolnak elől, és találhatsz olyan kulcsszavakat is, amelyek neked is nagyobb releváns organikus forgalmat hozhatnának.
Az Ubersuggestben minden kulcsszó mellett megkapjuk a havi átlagos keresési számot (volume), és a vizsgált domain pozícióját a Google-ben (position). Kapunk még egy becsült havi látogatói számot, amelyet a kulcsszó behozhat a weboldalra (est. monthly visits), a domain adott URL címét, ami rangsorol a Google keresési találatiban, és végül a kulcsszó SEO versenymutatóját.
Backlink kereső (Backlinks)
A backlinkeket a TOP 5 legerősebb rangsorolási faktorba szinte biztosan minden SEO szakember besorolja.
Elég kellemetlen terület többeknek is, mivel nem olyan könnyű releváns és jó minőségű oldalra linket elhelyezni. Itt nem a linkgyűjtő oldalakról beszélek, ezek közül már nagyon kevés olyan van, amelyekre érdemes beküldeni a weboldalunk linkjét, ami segítene a SEO-ban…
Inkább olyan tartalmas oldalakra érdemes kikerülni, amelyeknek a témája releváns számunkra. Ezekre tartalmat kell írni, és a tartalomban elhelyezni a weboldalunkra mutató hivatkozásokat, lehetőleg valami horgonyszöveget.
Talán az első nehezebb lépés, hogy találjunk ilyen oldalakat… Ehhez mindig érdemes a versenytársaink, vagy más releváns weboldalak backlinkjeit megvizsgálni.
Saját weboldalunk backlinkjeit a legjobban és legpontosabban a Google Search Console fiókodban tudod megnézni (itt leírtam, hogyan..).
Azonban más weboldalak backlinkjeit online SEO eszközökkel tudod megnézni.
Itt azért nem valószínű, hogy pontosan minden backlinket megtalál az eszköz, de a fizetős eszközök, mint a Semrush, a Moz, vagy a SEO Spyglass már elég sok backlinket megtalálnak egy weboldalnál.
Az Ubersuggest backlink kereső eszköze, ami most áprilisban jelent meg, teljesen alkalmas egy gyors backlink kutatásra!
Válaszd ki az országot, valamint azt, hogy:
URL – Exact URL: csak egy adott oldalad backlinkjeit listázza
domain/* : a fődomainra mutató backlinkek, az aldomaineket ne nézze (aldomain: blog.valami.hu, shop.valami.hu…)
*.domain/* : fődomainra és a hozzá tartozó összes aldomainre mutató backlinkeket is keresse
Szóval, itt egy példa, én a fődomain (aldomainek nélkül) backlinkeket szeretném megnézni a laptopszalon.hu oldal esetében:
Összesen 179 domainről (referring domains) mutatnak backlinkek (összesen 1887 darab) a weboldalra.
Van keresési lehetőség és további filterek is:
Ezenkívül szűrhetsz ‘All links’, ‘Follow’ és ‘Nofollow’ backlinkekre is:
Ezek elég fontosak, sőt amikor majd Te is szeretnél egy másik weboldalon megjelenni, akkor mindenképp nézd meg, hogy a publikálás után a weboldaladra mutató link ‘follow’ beállítású.
Vagyis, hogy a Google-nek jelezve van-e az, hogy ezt a linket kövesse, hiszen csak így kapod meg a teljes SEO előnyt a backlinkkel.
Nofollow linkek például a Youtube videók alatti kommentben vagy fórum oldalakon elhelyezett linkek, de a Wikipedia cikkeiben elhelyezett hivatkozások is ezzel a címkével vannak beállítva…
Ezek így SEO-ban nem fognak segíteni, így nem érdemes Youtube videókat, fórumokat telerakni linkekkel. 🙂
A backlinkek listájánál több adatoszlop is látható:
SOURCE PAGE TITLE & URL | TARGET PAGE
A forrásoldalak (source) ahonnan linkelnek, és a célzott oldalak (target), amelyekre a hivatkozás be van állítva.
DOMAIN SCORE:
Ez egy 1-100 közötti értéket mutat arról, hogy a forrásoldal milyen minőségű. Ez azért fontos, mert ha gyenge minőségű weboldalról linkelnek rád, akkor az téged is hátrányosan érinthet. Ezért történik meg az, hogy amikor teljeskörű keresőoptimalizálást végzek, és átnézem a backlinkeket, nagyon sok szokott a kukában landolni, és a Search Console-ban a disavow funkciót kell használnom.
Itt minél magasabb a szám, annál jobb minőségű a backlink domainje.
PAGE SCORE:
Ez hasonló, mint a domain score, csak itt nem a domain egészét nézi a program, hanem az adott URL-t, ahonnan jön a backlink. Tehát azt vizsgálja, hogy annak az oldalnak milyen a minősége.
Én inkább a domaint nézem, azt szoktam alapul venni.
LINK TYPE:
A backlink mire van beállítva: szövegre (text), képre (image)…
ANCHOR TEXT
Korábban már említettem, ez a horgonyszöveg. Azt mutatja meg, hogy milyen szóra, kifejezésre van a honlapodra vezető hivatkozás elhelyezve.
FIRST SEEN:
Első alkalom, amikor az Ubersuggest robotja megtalálta ezt a backlinket. A dátumot amerikai formátumban kell értelmezni, tehát:
02-17-2019 : 2019. február 17.
LAST SEEN:
Az utolsó alkalom, amikor a robot ellenőrizte és látta a backlinket.
Ezenkívül az eredmények kiexportálhatóak .csv fájlba, így egy táblázatban kigyűjthetőek, rendezhetőek a backlinkek. Ehhez a jobb felső részben a ‘Export to CSV’gombot nyomd meg.
Összegzés
Az Ubersuggest még folyamatos fejlesztés alatt áll, de Neil Patel a fejlesztőkkel ennyi idő alatt is egy elég komoly online SEO eszközt hozott össze. Igaz extra információkért, adatokért fizetni kell, de a maximum 9 dolláros havidíja sokkal kevesebbe kerül konkurensekhez képest, ár-érték arányban elég jó.
Természetesen vannak néha hiányosságok, vagy nekem néha nem működik a kulcsszókutató eszköz, valószínűleg rengetegen is használhatják egyidejűleg és leterhelt.
Az újabb analizáló funkciók folyamatosan jönnek ki, ezeket is fejlesztik.
Még egy darabig biztosan stabilabban, jobban működnek a fizetős, pro SEO eszközök, de Neil Patel a legelején kijelentette, hogy végül a 100 dolláros havidíjas eszközök szintjére fog érni az Ubersuggest, és majd akkor kiderül, hogy a fizetős eszközök mit fognak lépni.
Azért a fizetős eszközökben például menteni is tudsz projekteket, így a SEO szakemberek és ügynökségek szerintem a jövőben sem fognak megválni ezektől.
De ha most kezdesz neki a keresőoptimalizálásnak, saját magad akarsz a SEO-ban még jobb lenni, akkor ezzel az eszközzel tényleg kimagasló eredményeket tudsz majd elérni. 🙂