Tartalom:
ToggleA keresőoptimalizálás (SEO) harmadik fő területe az off-site SEO. Itt főleg a linképítésről van szó.
Elsőnek egy rövid kis összefoglaló erről:
Backlinkek szerzése többféleképpen történhet, de a Google szabályzata szerint csak természetesen lehetne linkeket építeni. Tehát egy oldal valahol a tartalmában a te oldaladra mutatva elhelyez egy hivatkozást, anélkül hogy te erre kérted volna, ez lenne a természetes linképítés.
Persze a valóságban ez nem olyan egyszerű, nem beszélve arról, hogy mások a lehetőségek például angol nyelven vagy magyar nyelven is.
Vannak olyan területek/témák, amelyekre egyszerűen magyar nyelven kicsi a célközönség, így tematikus blogok, híroldalak sem jöttek létre, ezért egy webshop elég nehezen találhat meg olyan témában releváns oldalakat, ahonnan backlinket tudna szerezni, nem hogy természetesen onnan linkeljenek majd rá egyszer…
Vannak gyors, akár ingyenes backlinkszerzési lehetősége, mint például:
- Keresd meg a partnereidet, nézd meg, hogy van-e weboldaluk, valahol ki tudnál-e az oldalukra kerülni, linkelnek-e rád. Webshopoknál a termékek márkaoldalain szokott lenni partnerek aloldal, oda be tudnál-e kerülni?
- Még jobb, ha van olyan partnered, ismerős weboldala, amelyen blog tartalmak is vannak, oda egy vendégcikket tudsz akár írni, abból tudsz linkelni az oldaladra.
- Lehet, hogy más oldalakon megemlítették a márkádat, a weboldaladat, de nem helyeztek el rá linket. Érdemes pár havonta a Google-be beírni a márkanevedet, a domain címedet és keress rá, böngészd át a Google találatait. Ha találsz tényleg egy cikket, ahol meg van említve, akkor vedd fel az oldal tulajdonosával a kapcsolatot és kérd meg, hogy hivatkozást helyezzen el.
A backlinkek minőségében is van különbség, így lehetne a szinteket meghatározni:
- Az a legjobb backlink, ha egy olyan oldalról mutat, amelynek van témában relevanciája a te oldaladhoz, termékeidhez. Egy blog cikkből linkelj az oldaladra. Pl.: van olyan termékkategóriád a webshopodban, ami a kerthez köthető. Akkor keress egy olyan tematikus weboldalt, ahol a kertészet a fókusz téma.
- A következő, amikor egy olyan híroldalról (pl.: figyelő, borsonline.hu, vg.hu, regionális híroldalak stb…) vagy valamilyen tematikusabb oldalról (pl.: welovebalaton.hu…) szerzel backlinket, amelynek a domainje erős és van sok olvasója is. Igaz ezeken az oldalakon többféle téma is van, nem kapcsolódik a te oldalad témájához, de ezek oldalak a Google szemében megbízhatóak, erősek és látogatottak, így értékes backlinkeket tudsz szerezni. Viszont itt az árak eléggé különbözőek lehetnek, SEO PR cikkeket szoktunk venni.
A backlinkek számát ne úgy növeld, hogy egyszerre 5-6 oldalról szerzel linkeket, majd utána 1-2 hónapig semmi, majd ismét jó pár backlinked lesz. Ez ugye már gyanús lehet a Google számára és manipulációnak veheti, így törekedj a folyamatos linképítésre (link velocity), havonta 2-4-6 backlink szerzése meglegyen, tervezd be előre, gyűjtsd ki előre az oldalakat és az oda kapcsolódó cikk témákat, írd vagy írasd meg a cikkeket…
Én mindig úgy készítek el cikket az adott oldalra, hogy megnézem annak a témáját és így rakunk össze egy 300-500 szavas olyan tartalmat, ami az adott oldalra illik. Ha az egy pénzügyi oldal, akkor ahhoz kapcsolódik, ha valami bulvárosabb, akkor meg arrafelé visszük el a cikket.
Backlinkek szerzéséhez a következő lehetőségeid vannak:
- Te vagy kollégád a vállalkozásodban keres és veszi fel a kapcsolatot weboldalakkal, ahol meg lehetne jelenni. Egy bizonyos részben hasznos, főleg, ha ingyenes megjelenésekre is mennél. Olyan weboldalaknál, ahol viszont fizetni kell a megjelenésért, ott fogsz kapni egy ajánlatot, amiből akár alkudhatsz, de inkább több megjelenésre fogsz kapni kedvezményes árat, ami meg nem annyira megfelelő számodra.
- Te vagy kollegád végzi el egy weboldalon a publikálást, de nem veszed fel a kapcsolatot külön-külön weboldalakkal, hanem egy olyan platformot használsz, ahol rengeteg weboldal fent van, ott van minden ajánlat, részletesen leírva, hogy mi jár hozzá, platformon végzed el a kifizetést és garanciát is kapsz a publikálásra. Ez a WhitePress, erről a következő fejezettől kezdve írok bővebben.
- SEO ügynökségre, SEO szakemberre bízod, aki például havidíjas csomagot kínál, meghatározott számú megjelenéssel. Megírják a szöveges tartalmat is neked. Előnye, hogy kényelmes és ha tényleg jó minőségű weboldalakról kapsz backlinkeket, akkor ez sokaknak egy megfelelő szolgáltatás lehet. Ugye itt egy SEO ügynökség mennyiségi kedvezményeket kaphatnak a weboldalaktól, mert folyamatosan visznek ügyfeleket, cikkeket publikálásra, így egy jól kalkulált havidíjat tudnak kínálni az ügyfeleknek. Hátránya az lehet, hogy sok esetben van egy minimum időtáv, fél-egy évre le kell szerződni. Valószínűleg nem fogsz tudni választani, hogy éppen egy adott hónapban mely weboldalakon szeretnél megjelenni, ezt az ügynökség/szakember dönti el. Sajnos sok olyan kivitelező van, akik nem megfelelő weboldalakra építenek linkeket, így hosszútávon negatív hatása is lehet a linképítésnek vagy nem fog nagyon semmi sem változni.
WhitePress bemutatása
Egy olyan közvetítő platformot mutatok be, amelyen megtalálhatóak a publikáló oldalak az ajánlataikkal, feketén-fehéren leírva minden infóval. Közel 75 ezer oldal ajánlata közül tudsz böngészni (30 nyelvterületen), rengeteg szűrővel, magyar nyelvű kezelőfelületen. De a szövegírást is megoldják számodra, ha szükséged van rá.
Pár adat még a WhitePress-ről:
- Jelen van 30 nyelvterületen, több mint 74 000 oldallal.
- Minden nyelvterületen biztosítanak szövegírást.
- Könnyű és transzparens publikálás.
- 12 hónapos cikk megfigyelés.
- Több mint 40 szűrő – köztük SEO mutatók.
- Saját publikált lista vagy Ahrefs lista importálási lehetősége, így kiszűrhető a már publikált oldalak listája.
- Magyar nyelvű felületről publikálhatsz, bármilyen országban.
- 2020-ban, közel 2,5 milliárd forint értékben publikáltak tartalmat.
És pár kattintással tudod elvégezni a megrendelést, biztonságosan, a WhitePress garanciájával, 12 hónapos automatikus utánkövetéssel stb…
Én is több ügyfelemnél használom már. Volt aki magától keresi fel a releváns oldalakat, írja meg a cikkeket és kéri ki a megrendelés előtt a véleményemet, de van akinek én kezelem a WhitePress fiókját, küldöm be publikálásra a cikkeket, amelyeket az én szövegíróm vagy a WhitePress szövegírás szolgáltatása ír meg.
Azért az a hátrány/veszély meg van itt is, hogy több oldal ajánlatai között olyanok is megtalálhatóak, amelyeknek túl magas az ára, ahhoz képest, hogy mennyi látogatója van oldalnak, mennyire erős a domain, tehát nem valami racionális az árazása a publikálásnak.
A backlinkek, domainek ellenőrzéséhez van egy cikkem is, ebben több infót is adok, valamint 3+1 ingyenes eszközt is a backlinkek kutatásához és a domain erősség vizsgálatához.
Projekt létrehozása
Ha publikálni szeretnél egy cikket, benne a link(ek)kel vagy csak körül szeretnél nézni a domainek listáján, ajánlatoknál, akkor elsőnek egy projektet létre kell hoznod.
Lépj a ‘Hirdető' menüpontba felül, majd a ‘Projektek' pontban kattints a ‘Projekt Hozzáadása' gombra.
Add meg a projekt nevét, azt weboldal címét, amelyre majd linkelni fogsz a cikkekből és a többi mezőt is töltsd ki:
Ezután a ‘Hirdető' menüpontra kattintva látni fogod ezt a projektet felül (ha több projekted lenne később, akkor mindegyiket a ‘Projektek' menüpontban fogod megtalálni).
Itt kattints a ‘Portál Lista Megtekintése' gombra:
Ezután látni fogod abból az országból az elérhető partner oldalak listáját, amit a projektnél megadtál országnak. Ezek oldalak között fogsz tudni szűrni és keresni olyan weboldalakat, ahol tudnál publikálni cikket és linkelni a saját weboldaladra:
Backlinkek kiválasztásához tippek
A portál listán rengeteg adatot kapunk a weboldalakhoz, de elsőnek nézzük meg az ajánlatokat.
Ha a weboldalak végén a ‘Tekintsd meg az ajánlatokat' gombra nyomsz, akkor fog feljönni egy ablak, amiben egy vagy több ajánlat van a megjelenésre.
Például itt van a nemzetisport.hu weboldalon a WhitePress-en elérhető megjelenések típusai:
Itt mindegyiknél még további információkat kapunk, ha az ‘Olvass tovább' részre rákattintasz, ezekben is fontos információk vannak, ezek egyfajta feltételek, limitek megszabása a publikálandó cikkedre az oldalon.
SEO cikk elhelyezés: Ezek lehetnek a legnépszerűbbek, mert ezek a legolcsóbbak és a céljuk annyi, hogy a kiválasztott weboldalról linkeljenek a te weboldaladra. Ezeket a cikkeket legtöbb esetben különböző rovatokban szoktak megjeleníteni, olyan kategóriákban, ahova az ilyen fizetett cikkeket jelenítik meg. Szóval elég valószínű az, hogy látható mennyiségű látogató nem fog érkezni a te oldaladra, nem fognak vásárolni így ebből a forrásból vagy nem lesznek új érdeklődők… De a te weboldalad kap egy hivatkozást/backlinket, ami egy cikkből, szöveges tartalomból kapsz és így a te domainedet erősítheti.
PR cikkek: Itt ugye a cél az is, hogy a weboldaladat, a márkádat reklámozzad más weboldalakon, a publikált vendégcikkből látogatók is érkezzenek a te weboldaladra stb… it az árak is ugranak egy nagyot, mert elvileg értékesebb is a megjelenés, neked plusz vevőket is hozhat. Itt kapsz főoldali megjelenést, kiemelést, akár social media oldalon posztot stb…
Vannak olyan oldalak, ahol nincs SEO cikk elhelyezés, hanem csak PR cikkek vannak, de itt mondjuk egy főoldali, 1 napos elhelyezéses ajánlat a legolcsóbb, annyi vagy kevesebb, mint máshol a SEO cikk ajánlatok. Igaz, ezeknél az oldalaknak nincs több százezres látogatói szám naponta, így ezeknél sem valószínű, hogy a főoldalon valahol megjelenve, több látogatót kapnál…
Én most az alap SEO cikk elhelyezésnél maradnék, mert keresőoptimalizáláskor ezt szoktuk főleg használni, mert nekünk a backlinkek építése a cél elsősorban.
Az ‘Olvass tovább' részre kattintva olyan információkra figyelj, amelyek fontosak lehetnek, mint például:
Ezek közül több információt nyújt és fontos lesz majd a szöveg megírásánál.
Ilyen például az, hogy a cikkben lehet utalni a hirdetőre vagy a cikk főképét/borítóképét neked kell-e megadni (itt azt javaslom, hogy te tölts fel borítóképet jogtiszta forrásból, ha nem kötelező a főkép, akkor is tölts fel). A cikk minimális és maximális hossza, igaz ezt nem húztam alá, mert szerintem valahol 2500 karakter körül kellene egy ilyen cikket megírni, ami a minimum hosszba bele szokott férni, ha lenne maximum hossz is megadva, akkor azt tartsd figyelembe vagy jelezd a szövegírónak is.
Maximum mennyi link mutathat a weboldaladra: én itt maximum 2 linket javaslok, de van, amikor inkább csak egy linket helyezek el. És fontos az a pont is a lista végén, hogy mely témák tiltottak, milyen cikkeket nem engedélyeznek megosztani.
És vannak SEO szempontok, amelyek mindenképp kellenek. Ilyen a cikkek élettartama, hogy minimum a 12 hónap meglegyen, a dofollow linkek mellett ‘Igen' legyen, így csak dofollow linket állítsunk be.
Szokott olyan is lenni, hogy: Egyéb hozzászólások/ követelmények: A cikk visszadátumozva kerül publikálásra
Ezzel igazából nincs gond, a Google egyébként jól felismeri, hogy az adott cikk mikor is lett publikálva, mikor került indexelésre.
Szűrők a weboldal kiválasztásához
Ha a portál listán vagy, akkor láthatsz felül már pár szűrőt, de ennél sokkal több is van, kattints a ‘Speciális szűrők' gombra:
Ezután több kategória is meg fog jelenni.
Amelyeket érdemes lehet használni:
Ár-tól és Ár-ig: Valószínűleg ez egy meghatározó tényező, ebben az esetben a legolcsóbb megjelenés árat veszi alapul, ami egy weboldalnál elérhető, ez általában a SEO cikk elhelyezése szokott lenni.
Témák: Elsőnek kereshetsz a te weboldaladhoz kapcsolódó témában weboldalakat.
Dofollow típusú linkek: Ezt írtam korábban, hogy ez fontos SEO szempontból, így pipáld be. (persze ha PR cikket akarsz és nem a SEO a cél, hanem a márkaépítés, több látogató terelése, akkor ezt nem muszáj bepipálni (de a nofollow típusú linkelések nem adnak akkora SEO értéket).
A kiadvány élettartama: Ez a Marketing szűrőkön belül található és ha SEO miatt építünk backlinkeket, akkor itt az elfogadott opció a ‘A cikk és a linkek 12 hónap után változatlanok maradnak' lenne, így ezt jelöld ki.
Minimális Domain Rating: Ez az Ahrefs SEO eszköz által meghatározott domain érték és ezt javasolt használni, mert viszonylag naprakész. Közismert még a DA (Domain Authority) érték is, amit egy másik SEO eszköz, a Moz ad meg, viszont ez nem mindig naprakész, magyar nyelvű piacon és weboldalaknál nem mindig pontos vagy friss adatokból dolgozik.
Tehát beállíthatsz egy minimális DR értéket, mondjuk 30-t. De én mindig meg szoktam nézni külön is a kiválasztott weboldalaknál a DA értéket, itt az Ahrefs oldalán ingyen meg lehet nézni.
Ha viszont a mi oldalunkhoz témában egy nagyon releváns weboldalt találunk, amelynek sok olvasója is van, de mondjuk a DR értéke alacsonyabb, akkor nem feltétlenül dobjuk el emiatt a megjelenés lehetőségét. A téma relevancia igen fontos a backlinkeknél is, így legyen ez inkább a prioritásban.
Ha viszont egy teljesen más weboldalon jelennénk meg, mondjuk valamilyen híroldalon, akkor figyelembe szoktam venni a DR értéket és a látogatói szám is fontos szempont szokott lenni számomra a kiválasztáskor.
Ha szűrtél és kaptál egy listát, akkor még ott van az első oszlopnál az egyedi látogatói szám. Ide kattintva csökkenő vagy növekvő sorrendbe állítható a lista, de fontos mindig hogy a zöld pipa ikont nézd meg. Ha ráviszed az egeret, akkor előjön egy ablak, amelyben látható az, hogy mikori látogatói adat látható:
Sokszor viszonylag régi látogatói adatok találhatóak meg.
Emellett van az Ahrefs által becsült organikus látogatói szám, de ez eléggé eltérhet a valóságtól, mert ez alapból csak az organikus látogató számot mutatja, ami szintén egy becslés és 2022. decemberi adatok a legfrissebbek. Ha az Ahrefs logóra kattintasz, akkor feljön egy ablak:
Ebből így nem annyira lehet mindig jól megbecsülni egy weboldal látogatói számot.
Az Ahrefs-re elő kell fizetni, ha frissebb adatokat szeretnél látni.
Viszont a SEMRush eszközében naponta 10 weboldal organikus forgalmát, a trendeket meg tudod nézni, én is ezt szoktam használni egyfajta becsléshez.
Itt is simán lehet dupla organikus forgalom a valóságban (ha a weboldal Analytics fiókját nézem), mint amit a SEMRush becsül meg, de lehet fele annyi is. A trendeket viszont elég jól leköveti és látható pontosan az, ha a weboldalon csökkent, bezuhant az organikus forgalom vagy éppen szépen folyamatosan növekszik, kiugrott. Nekem így a SEMRush ad egy jó visszajelzést arra, ha egy adott weboldalnak van láthatóan látogatói száma és az organikusan, Google-ből érkezik, az egy piros pont egy weboldalnál.
WhitePress pénz egyenleg feltöltése
Ha a WhitePress oldalán fogsz egy cikket publikálni, akkor a WhitePress-en keresztül fogod kifizetni a publikálás díját.
A fiókodat érdemes ezért előtte feltöltened a megfelelő bruttó összeggel.
Jobb oldalt felül van egy fogaskerék ikon, arra kattints rá, majd ‘Pénz' menüpont, azután a ‘Pénztár' fülre kattints és a ‘Pénzeszközök hozzáadása' gombra nyomva tudod megadni az összeget és ki tudod választani a fizetési módot. Bankkártyával gyorsan tudsz fizetni (PayU), PayPal opció van és még banki átutalás opció.
Publikálás megrendelése
A portál listán válaszd ki a weboldalt, majd a megfelelő ajánlatot és a végén kattints a ‘Kiválaszt' gombra és válaszd ki, hogy miként töltöd fel a publikálandó cikket. Ha te vagy más írta meg a cikket, akkor választhatod itt az ‘Új cikk hozzáadása' opciót és akkor alatta megjelenik egy form, ahova a cikkedet fel kell töltened. Itt tudod a cikk borítóképét megadni vagy más képeket, ha van a cikkben:
Ha kész vagy, akkor kosárba teszed és utána meg tudod azt adni, hogy amilyen hamar csak lehet, legyen publikálva a cikk. Tudod időzíteni is a megjelenést. Ez akkor hasznos mondjuk, ha több cikket is publikálni fog és automatizáltan beidőzíted előre a megjelenéseket, egyébként is javasolt elosztva, folyamatosan végezni a backlinkek építését.
Vagy olyankor is jól jöhet ez, ha éppen egy publikálásnál kedvezmény van és nem szeretnél erről lemaradni, így megrendeled és kifizeted a publikációt, de a megjelenés dátumát majd későbbre állítod be.
Cikkek írása a WhitePress szövegíróival
Van arra is lehetőséged, hogy a WhitePress szövegírás szolgáltatását válaszd. Ebben az esetben a WhitePress szövegírói fogják megírni neked a cikket. Többféle csomag közül tudsz választani:
A bővített cikk csomagot használtuk eddig ügyfeleimnél a legtöbbször, mert itt egy megfelelő hosszúságú tartalom születik és belefér az általános témába. De a kérdőjel ikonon megtalálhatóak a további információk.
Ha kiválasztottad a csomagot, akkor utána meg kell adnod pár információt a cikkhez a szövegírónak:
Amikor a cikk elkészül, akkor utána még lehet rajta szerkeszteni (ha szükséges) és beküldhetjük publikálásra. A határidő látható előre, hogy mennyi munkanapon belül kell publikálnia a weboldalnak a cikkedet.
Amikor publikálva lesz a cikk, arról értesítést fogsz kapni emailben. Ezután a WhitePress oldalán meg fogod tudni nézni a publikált cikk linkjét. Tekintsd meg mindenképp a cikket, az elhelyezett hivatkozást, kattints rá és nézd meg, hogy tényleg az az oldal betölt, amit megadtál.
Ezután jóvá tudod hagyni a publikációt (de ha nem teszed, akkor a rendszer pár nap múlva automatikusan jóváhagyja).
Érdemes pár órával, pár nappal később az URL címét a cikknek a Google keresőjébe bemásolni és rákeresni, ha a Google találatnál rögtön ott van a cikk találatként, akkor a Google indexelte. Ha nem indexelné a cikket 14 napon belül, akkor írj és jelezd a WhitePress ügyélszolgálatának.
Összefoglalva a WhitePress segít valamennyivel kényelmesebbé tenni a backlinkek építését. Idő tudsz spórolni és kötelezettségmentesen tudsz a SEO ezen területén is fejlődni folyamatosan.
A cikkben olyan partner linkek találhatóak, amelyeken keresztüli regisztrálás után akár én jutalékot is kaphatok. Ha ezen keresztül regisztrálsz/vásárolsz, akkor nem fizetsz többet, sőt sokszor még így kaphatsz kedvezményt/krediteket vagy hosszabb ideig kipróbálhatod ingyen az ajánlott eszközt. FONTOS! Én csak olyan dolgokat ajánlok partner linkkel, amelyeket én is aktívan használok/használtam, előfizetek rá és teljesen pozitív véleményem van róla. 🙂